8-10 Yaş Arası Futbol Okulunda Eğitim Alan Erkek Sporcuların 8 Haftalık Topa Yatkınlık ve Topla Beceri Çalışmalarının Pas ve Şut İsabetine Etkisinin Araştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 8–10 yaş arası futbol okulunda eğitim alan erkek sporculara uygulanan 8 haftalık topa yatkınlık ve topla beceri çalışmalarının, sporcuların pas ve şut isabet oranları üzerindeki etkisini incelemektir. Her iki gruba araştırma öncesinde ön test, çalışma sonrasında ise son test olarak pas ve şut isabet oranlarını ölçen uygulamalar yapılmıştır. Bu çalışma içerisinde 8-10 yaş arası futbol eğitimi alan çocuklara 8 haftalık topa yatkınlık ve topla beceri antrenmanları uygulanmış ve bunun sonucunda pas ve şut isabeti etkisi incelenmiştir. Ön test-son test kontrol grubu desenine sahip deneysel çalışmada, 25 kişi deney, 25 kişi kontrol grupları olarak toplamda 50 sporcu yer almıştır. Bulgular, deney grubunda hem pas hem de şut becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı gelişmeler olduğunu ortaya koymuştur. Pas isabetinde 2,08 puanlık (p < 0,001) ve şut isabetinde 3,20 puanlık (p < 0,001) artışlar, uygulanan programın etkinliğini açıkça göstermiştir. Buna karşın, kontrol grubunda anlamlı bir gelişme gözlenmemiştir. Elde edilen sonuçlar, topa yatkınlık temelli eğitimin yalnızca istatistiksel olarak anlamlı değil, aynı zamanda pratikte performans artırıcı etkiler sağladığını göstermektedir. Ayrıca, düşük başlangıç seviyesine sahip deney grubunun, zamanla kontrol grubuyla eşit ya da daha iyi performansa ulaşması, eğitimin özellikle gelişim ihtiyacı olan çocuklar için etkili bir araç olduğunu göstermektedir. Bu sonuçlar, hedefe yönelik beceri temelli çalışmaların, küçük yaş gruplarındaki sporcularda pas ve şut isabet performansını geliştirmede etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, çocuk yaş grubunda teknik beceri eğitiminin planlı ve sistematik şekilde uygulanmasının önemini vurgulamaktadır.
The purpose of this study was to examine the effects of an eight-week ball handling and ball skills training program administered to male athletes aged 8–10 years old training in a football school on their passing and shooting accuracy. Both groups received a pretest before the study and a posttest after the study, measuring passing and shooting accuracy. In this study, children aged 8–10 receiving football training received an eight-week ball handling and ball skills training program, and the resulting effects were examined on passing and shooting accuracy. A total of 50 athletes participated in the experimental study, 25 in the experimental and 25 in the control groups. The findings revealed statistically significant improvements in both passing and shooting skills in the experimental group. Increases of 2.08 points (p < 0.001) in passing accuracy and 3.20 points (p < 0.001) in shooting accuracy clearly demonstrated the effectiveness of the program. In contrast, no significant improvement was observed in the control group. The results demonstrate that ball-handling-based training not only yields statistically significant but also provides performance-enhancing effects in practice. Furthermore, the fact that the experimental group, with its low initial level, achieved performance equal to or better than the control group over time demonstrates that the training is an effective tool, particularly for children with developmental needs. These results demonstrate that goal-oriented, skill-based training is effective in improving passing and shooting accuracy in young athletes. The study highlights the importance of planned and systematic implementation of technical skills training in children

Description

Keywords

Spor, Sports

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

95
Page Views

1

checked on Dec 17, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.