Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Kahoot Sınav Yönteminin Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi
dc.contributor.author | Tekın, Demet | |
dc.contributor.author | Eroglu, Nermın | |
dc.contributor.author | Yorulmaz, Hatice | |
dc.contributor.author | Tosun, Anil | |
dc.date.accessioned | 2025-04-11T19:35:44Z | |
dc.date.available | 2025-04-11T19:35:44Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | Fenerbahçe University | en_US |
dc.department-temp | Fenerbahçe Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Haliç Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi | en_US |
dc.description.abstract | Sınava giren öğrencilerin başarılarını etkileyen durumlardan biri sınav kaygısıdır. Bu sorunu ortadan kaldırmak amacıyla birçok çalışma yapılmış; özellikle de son dönemlerde teknolojinin etkisi araştırılmıştır. Ancak net bir sonuca ulaşılamamıştır. Bu nedenle araştırmada, teknoloji içerikli Kahoot ve klasik sınav yöntemlerinin, sınav kaygısı üzerinde herhangi bir farklılık oluşturup oluşturmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma karşılaştırmalı, deneysel bir çalışma olup ön-son test yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde ortak ders alan 1. sınıfta eğitim gören 78 öğrenci oluşturmuştur. Yaş ortalamaları 20,12 ± 1.62 olan 18-31 yaş arasındaki öğrenciler rastgele sayılar tablosu kullanılarak iki gruba (Kahoot Grubu - KG; n: 38 / Klasik Sınav Grubu - KSG; n: 40) ayrılmıştır. Her iki gruba da 20 sorudan oluşan 30 dakikalık bir sınav uygulanmıştır. Sınav öncesi verilerin elde edilmesinde öğrenci bilgi formu ve sınav kaygısı ölçeği kullanılmıştır. Ön-son test yönteminin kullanıldığı çalışmada, sınav sonrası ölçekler yinelenmiştir ve sınavın öğrenciler üzerinde yarattığı kaygı düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, her iki grup arasında da hem akademik başarı hem de sınav kaygısı açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. İki grup arasında bir farklılık olmamasına karşın; kullanımı kolay, eğlenceli ve motive edici özelliğinden dolayı Kahoot uygulaması öğrencilerin eğitim ve değerlendirme sürecinde önerilebilir. Ayrıca sınav sonuçlarının kısa sürede raporlanmasının akademisyenler için önemli bir avantaj sağlayacağına inanıyoruz. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37989/gumussagbil.1225209 | |
dc.identifier.endpage | 1701 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 1693 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1275399 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1225209 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1275399/saglik-bilimleri-fakultesi-ogrencilerinde-kahoot-sinav-yonteminin-sinav-kaygisi-uzerindeki-etkisinin-degerlendirilmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14627/1009 | |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Kahoot Sınav Yönteminin Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |