Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Kahoot Sınav Yönteminin Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Tekın, Demet
dc.contributor.author Eroglu, Nermın
dc.contributor.author Yorulmaz, Hatice
dc.contributor.author Tosun, Anil
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:35:44Z
dc.date.available 2025-04-11T19:35:44Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp Fenerbahçe Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Haliç Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Sınava giren öğrencilerin başarılarını etkileyen durumlardan biri sınav kaygısıdır. Bu sorunu ortadan kaldırmak amacıyla birçok çalışma yapılmış; özellikle de son dönemlerde teknolojinin etkisi araştırılmıştır. Ancak net bir sonuca ulaşılamamıştır. Bu nedenle araştırmada, teknoloji içerikli Kahoot ve klasik sınav yöntemlerinin, sınav kaygısı üzerinde herhangi bir farklılık oluşturup oluşturmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma karşılaştırmalı, deneysel bir çalışma olup ön-son test yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde ortak ders alan 1. sınıfta eğitim gören 78 öğrenci oluşturmuştur. Yaş ortalamaları 20,12 ± 1.62 olan 18-31 yaş arasındaki öğrenciler rastgele sayılar tablosu kullanılarak iki gruba (Kahoot Grubu - KG; n: 38 / Klasik Sınav Grubu - KSG; n: 40) ayrılmıştır. Her iki gruba da 20 sorudan oluşan 30 dakikalık bir sınav uygulanmıştır. Sınav öncesi verilerin elde edilmesinde öğrenci bilgi formu ve sınav kaygısı ölçeği kullanılmıştır. Ön-son test yönteminin kullanıldığı çalışmada, sınav sonrası ölçekler yinelenmiştir ve sınavın öğrenciler üzerinde yarattığı kaygı düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, her iki grup arasında da hem akademik başarı hem de sınav kaygısı açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. İki grup arasında bir farklılık olmamasına karşın; kullanımı kolay, eğlenceli ve motive edici özelliğinden dolayı Kahoot uygulaması öğrencilerin eğitim ve değerlendirme sürecinde önerilebilir. Ayrıca sınav sonuçlarının kısa sürede raporlanmasının akademisyenler için önemli bir avantaj sağlayacağına inanıyoruz. en_US
dc.identifier.doi 10.37989/gumussagbil.1225209
dc.identifier.endpage 1701 en_US
dc.identifier.issn 2146-9954
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1693 en_US
dc.identifier.trdizinid 1275399
dc.identifier.uri https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1225209
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1275399/saglik-bilimleri-fakultesi-ogrencilerinde-kahoot-sinav-yonteminin-sinav-kaygisi-uzerindeki-etkisinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1009
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Kahoot Sınav Yönteminin Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files