Altı-12 Aylık Bebeklerin Anne Sütü ile Beslenme Durumlarının ve Tamamlayıcı Beslenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorIlktac, Havvanur Yoldas
dc.contributor.authorGüldemir, Hilal Hizli
dc.contributor.authorGaripağaoğlu, Muazzez
dc.date.accessioned2025-04-11T19:35:08Z
dc.date.available2025-04-11T19:35:08Z
dc.date.issued2023
dc.departmentFenerbahçe Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Medeniyet Üniversitesi,Anadolu Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesien_US
dc.description.abstractGiriş: Yaşamın ilk yılı büyümenin en hızlı gerçekleştiği dönemdir. Anne sütü ile beslenme süresi ve tamamlayıcı beslenme uygulamaları, annelerin özelliklerine, ülkelere ve bölgelere göre farklılık gösterebilmektedir. Popülasyona özgü stratejiler geliştirmek için toplumun taranması ve değerlendirilmesi önemlidir. Amaç: Bu araştırma, 6-12 aylık bebeklerin anne sütü ile beslenme durumlarının ve tamamlayıcı beslenme uygulamalarının değerlendirilmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan bu araştırma, araştırmayı katılmayı kabul eden 536 anne-bebek çifti ile gerçekleştirildi. Verilerin toplanmasında anne ve bebeğe ait bilgilerin yer aldığı Kişisel Bilgi Formu kullanıldı. Bulgular: Tek başına anne sütü ile beslenme süresi 4,26 ± 1,97 ay olduğu saptandı. Tamamlayıcı beslenmeye ise 22,62 ± 2,79 haftada başlandığı bulundu. Lise ve lisans-lisansüstü mezunu annelerin ilkokul mezunu annelere kıyasla istatistiksel olarak daha uzun süre tek başına anne sütü verdikleri belirlendi (p < 0,05). Annelerin %86,5’inin bebeklerine ilk tamamlayıcı besin olarak yoğurt verdikleri, ilk bir yaş içerisinde bebeklerin %42,9’unun tuz, %20 ,8’inin şeker ve %14,7’sinin ise bal tükettikleri saptandı. Sonuç: Tamamlayıcı beslenmeye 6 aydan önce başlandığı, annelerin eğitim düzeyi arttıkça sadece anne sütü verme süresinin arttığı belirlendi. Annelerin bebek beslenmesindeki eksikliklerinin önlenmesinde, anne sütü ve tamamlayıcı beslenme konusundaki eğitimlerin arttırılmasının önemli olduğu düşünüldü. Annelere verilen eğitimlerin, annenin eğitim düzeyi göz önüne alınarak bireysel, uygulamalı ve annelerin soru ve sorunlarına çözüm getirecek nitelikte yapılması önerilmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.48071/sbuhemsirelik.1276615
dc.identifier.endpage122en_US
dc.identifier.issn2667-8357
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.trdizinid1207807
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1276615
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1207807/alti-12-aylik-bebeklerin-anne-sutu-ile-beslenme-durumlarinin-ve-tamamlayici-beslenme-uygulamalarinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14627/1001
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenme Ve Diyetetiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectPediatrien_US
dc.titleAltı-12 Aylık Bebeklerin Anne Sütü ile Beslenme Durumlarının ve Tamamlayıcı Beslenme Uygulamalarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files