Altı-12 Aylık Bebeklerin Anne Sütü ile Beslenme Durumlarının ve Tamamlayıcı Beslenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Ilktac, Havvanur Yoldas
dc.contributor.author Güldemir, Hilal Hizli
dc.contributor.author Garipağaoğlu, Muazzez
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:35:08Z
dc.date.available 2025-04-11T19:35:08Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp İstanbul Medeniyet Üniversitesi,Anadolu Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Giriş: Yaşamın ilk yılı büyümenin en hızlı gerçekleştiği dönemdir. Anne sütü ile beslenme süresi ve tamamlayıcı beslenme uygulamaları, annelerin özelliklerine, ülkelere ve bölgelere göre farklılık gösterebilmektedir. Popülasyona özgü stratejiler geliştirmek için toplumun taranması ve değerlendirilmesi önemlidir. Amaç: Bu araştırma, 6-12 aylık bebeklerin anne sütü ile beslenme durumlarının ve tamamlayıcı beslenme uygulamalarının değerlendirilmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan bu araştırma, araştırmayı katılmayı kabul eden 536 anne-bebek çifti ile gerçekleştirildi. Verilerin toplanmasında anne ve bebeğe ait bilgilerin yer aldığı Kişisel Bilgi Formu kullanıldı. Bulgular: Tek başına anne sütü ile beslenme süresi 4,26 ± 1,97 ay olduğu saptandı. Tamamlayıcı beslenmeye ise 22,62 ± 2,79 haftada başlandığı bulundu. Lise ve lisans-lisansüstü mezunu annelerin ilkokul mezunu annelere kıyasla istatistiksel olarak daha uzun süre tek başına anne sütü verdikleri belirlendi (p < 0,05). Annelerin %86,5’inin bebeklerine ilk tamamlayıcı besin olarak yoğurt verdikleri, ilk bir yaş içerisinde bebeklerin %42,9’unun tuz, %20 ,8’inin şeker ve %14,7’sinin ise bal tükettikleri saptandı. Sonuç: Tamamlayıcı beslenmeye 6 aydan önce başlandığı, annelerin eğitim düzeyi arttıkça sadece anne sütü verme süresinin arttığı belirlendi. Annelerin bebek beslenmesindeki eksikliklerinin önlenmesinde, anne sütü ve tamamlayıcı beslenme konusundaki eğitimlerin arttırılmasının önemli olduğu düşünüldü. Annelere verilen eğitimlerin, annenin eğitim düzeyi göz önüne alınarak bireysel, uygulamalı ve annelerin soru ve sorunlarına çözüm getirecek nitelikte yapılması önerilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.48071/sbuhemsirelik.1276615
dc.identifier.endpage 122 en_US
dc.identifier.issn 2667-8357
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 115 en_US
dc.identifier.trdizinid 1207807
dc.identifier.uri https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1276615
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1207807/alti-12-aylik-bebeklerin-anne-sutu-ile-beslenme-durumlarinin-ve-tamamlayici-beslenme-uygulamalarinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1001
dc.identifier.volume 5 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Beslenme Ve Diyetetik en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Pediatri en_US
dc.title Altı-12 Aylık Bebeklerin Anne Sütü ile Beslenme Durumlarının ve Tamamlayıcı Beslenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files