Yeniden Çevrilmiş ve Orijinal Filmleriyle Güney Kore Film Endüstrisinin (Hallyuwood) Türkiye’deki Konumunun İncelenmesi

dc.contributor.author Ünlü, Türkay Türkan
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:35:45Z
dc.date.available 2025-04-11T19:35:45Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Türkiye, 2019 yılında gerçekleşen 93. Akademi Ödülleri’ne “En İyi Uluslararası Film” ödülü kategorisinde kendisini temsil etmesi için 7. Koğuştaki Mucize’yi aday adayı göstermiştir. Söz konusu filmin, Lee Hwan-Kyung yönetmenliğinde çekilen 2013 yapımı 7 Beon-bangui Seon-mul isimli Güney Kore filminden yeniden çevrim olması çıkan tartışmaların odak noktası olmuştur. Türkiye’nin uluslararası alanda bilinirliği olan bir festivale Güney Kore’den yeniden çevrilen bir filmi göndermesi Güney Kore film endüstrisinin (Hallyuwood) Türkiye’deki durumunun sorgulanmasını sağlamıştır. Dolayısıyla “Hallyuwood’un Türkiye’deki konumu nedir?” sorusu, bu çalışmanın ana problemini oluşturmaktadır. Çalışma, yerli alanyazında Hallyuwood kavramını ilk kez detaylı kullanan araştırma olması ve Güney Kore sinemasının etkenliğini çok yönlü ortaya çıkarması açısından önem taşımaktadır. Çalışmada, Hallyuwood’un Türk sinemasındaki konumu iki boyutta incelenmiştir. İlki; Güney Kore’den yeniden çevrilen filmler ve ikincisi Güney Kore menşeili ithal filmlerdir. Bu çerçevede çalışmanın evrenini, Güney Kore yeniden çevrim filmleri ve yayınlanan orijinal Güney Kore filmleri; örneklemiyse Türkiye’de 2005-2022 yılları aralığında gösterilen filmler oluşturmuştur. Çalışma kapsamında filmler betimsel içerik analiziyle incelenmiştir. Ulaşılan bulgular neticesinde, Hallyuwood’un Türkiye’de etkenliğinin özellikle dijital platformlar aracılığıyla genişlediği; filmlerin kurmaca, canlandırma ve belgesel sinema alanında çeşitli türleri barındırdığı, dram ve gerilim türünde yapımların film konularında ağırlıklı olarak ithal edildiği, yeniden çevrim filmlerin Güney Kore menşeili filmlere oranla arz-talep kapsamında daha fazla tercih edildiği görülmüştür. en_US
dc.identifier.doi 10.17680/erciyesiletisim.1274127
dc.identifier.endpage 799 en_US
dc.identifier.issn 1308-3198
dc.identifier.issn 2667-5811
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 777 en_US
dc.identifier.trdizinid 1192435
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1274127
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1192435/yeniden-cevrilmis-ve-orijinal-filmleriyle-guney-kore-film-endustrisinin-hallyuwood-turkiyedeki-konumunun-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1013
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Ünlü, Türkay Türkan
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Erciyes İletişim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Film en_US
dc.subject Radyo en_US
dc.subject Televizyon en_US
dc.subject Asya Çalışmaları en_US
dc.title Yeniden Çevrilmiş ve Orijinal Filmleriyle Güney Kore Film Endüstrisinin (Hallyuwood) Türkiye’deki Konumunun İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files