Değişen Habercilik Anlayışı Kapsamında İzleyici Mesajlarının Habere Yansıması-örnek Çalışma: Fox Tv ve A Haber Örneği

dc.contributor.author Alp, Hakan
dc.contributor.author Turan, Erkan
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:36:01Z
dc.date.available 2025-04-11T19:36:01Z
dc.date.issued 2018
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp Fenerbahçe Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Makalemiz kapsamında sosyal medya mesajlarının televizyonhaberlerini nasıl etkilediğini, değişen habercilikte içerik sağlamadansunumlarda ortaya çıkan yeni medya anlayışına vurgu yapılmakistenmiştir. Ortaya çıkan bu yeni medya anlayışı bağlamında televizyonhaberlerinde izleyici mesajlarının okunmasının, interaktif habercilikkavramına yeni bir boyut getirip getirmediği sorusuna da yanıtaranmıştır.Sosyal medya platformları sosyal medya haberciliğikavramının doğmasına neden olmuş, zamanla geleneksel medyayı daiçine alan yepyeni bir habercilik anlayışı sektöre hâkim olmuştur.Özellikle bu yeni anlayış çerçevesinde hazırlanan haberlere, sunumsürecinde izleyici etkisi söz konusu olabilmektedir. İzleyici anchormantarafından sunulan haberlerle ilgili görüş belirtebilmekte, sunucudanbunun yanıtını alabilmekte ve sunucunun izin verdiği olanaklardoğrultusunda içerik gönderebilmektedir. Medyaya hâkim olan bu yenianlayış haberciliğin geleceğini daha iyi anlayabilmek açısındanönemlidir. İşte bu çalışma, televizyon haberlerinin bir iletiden çok,izleyicinin de içinde yer aldığı yeni bir tarzla sunulmaya başlandığınıgöstermeyi amaçlamaktadır. Doğrusal olmayan, çoklu sayısal iletişimteknolojilerinin sağladığı yeni olanaklar medya üretim ve yaymaaraçlarına ulaşılabilirliğiyle kitle ve gazeteciler arasındaki ilişki de farklıbir boyut kazandı. Günümüzde online sosyal ağlarla interaktifgazeteciliğin ulaştığı boyutlar örnek olarak seçilen televizyon kanallarınınhaberleri incelenerek gösterilmek istenmiştir. İnternetin ulaştığı boyutlaberaber sosyal mecralar sanal ortam kullanıcıları tarafından vazgeçilmezbir alışkanlık haline gelerek, her yaştan, kültürden ve her kesimden geniş kitlelerin isteklerine yanıt verirken aynı zamanda bu ortamda fikirlerinipaylaşanların, eleştiri yapanların da buluşma adresi olmuştur. en_US
dc.identifier.endpage 55 en_US
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.issue 10 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 39 en_US
dc.identifier.trdizinid 300019
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/300019/degisen-habercilik-anlayisi-kapsaminda-izleyici-mesajlarinin-habere-yansimasi-ornek-calisma-fox-tv-ve-a-haber-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1033
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject Film en_US
dc.subject Radyo en_US
dc.subject Televizyon en_US
dc.title Değişen Habercilik Anlayışı Kapsamında İzleyici Mesajlarının Habere Yansıması-örnek Çalışma: Fox Tv ve A Haber Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files