Mekân ve Eğitim İlişkisi: Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılığı Destekleyen Fiziksel Ortamların Rolü
dc.contributor.author | Koyuncu, Bengisu | |
dc.contributor.author | Deval, Özge | |
dc.contributor.author | Aytekin, Emel Basarik | |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T17:51:01Z | |
dc.date.available | 2025-09-10T17:51:01Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | Fenerbahçe University | en_US |
dc.department-temp | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.description.abstract | Yaratıcı potansiyelleri destekleyen okul öncesi eğitim ortamları, çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişimlerine katkı sağlar. Bu çalışmada, okul öncesi eğitim mekânlarının yaratıcı potansiyeli destekleme açısından ortak özellikleri analiz edilerek yeni bir mekânsal organizasyon modeli oluşturulmuştur. Betimsel araştırma kapsamında nitel yöntemlerden 'durum çalışması' benimsenmiş, bütüncül tekli durum deseni seçilmiştir. Araştırma, İstanbul Kadıköy’de bir anaokulunda yürütülmüş, amaçlı örnekleme yöntemiyle 10 çocuk ve 3 öğretmenle çalışılmıştır. Veri toplama sürecinde “Yaratıcı Öğrenme Ortamlarının Değerlendirilmesi Ölçeği” ve açık uçlu görüşme formları kullanılmıştır. Sonuçlar, geniş ve esnek mekânların yaratıcı gelişimi desteklediğini göstermiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, çocukların yaratıcılığını artıracak bir mekân tasarım modeli geliştirilmiş ve standartların iyileştirilmesi gerekliliği vurgulanmıştır. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7884/teke.1663590 | |
dc.identifier.endpage | 656 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-0146 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 638 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1317639 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7884/teke.1663590 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1317639/the-relationship-between-space-and-education-the-role-of-physical-environments-in-supporting-creativity-in-preschool-education | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14627/1174 | |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Mekân ve Eğitim İlişkisi: Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılığı Destekleyen Fiziksel Ortamların Rolü | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |