Mutluluk Temalı Reklamların Tüketicinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü

dc.contributor.authorDeniz, Aslı Anıl
dc.contributor.authorTosun, Nurhan
dc.date.accessioned2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.available2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.issued2022
dc.departmentFenerbahçe Universityen_US
dc.department-tempMarmara Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışma, mutluluk temasının satın alma niyeti oluşturma açısından etkili olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. İrdelenen bir diğer konu ise tüketicinin mutluluk düzeyinin satın alma niyeti oluşturma açısından açıklayıcı etkisi olup olmadığıdır. Bu bağlamda reklam tutumunun ve marka tutumunun da satın alma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Mutluluk kavramını ve mutluluğun reklamla ilişkisini kuramsal boyutta ele aldıktan sonra bu amaç doğrultusunda bir anket çalışması yapılmış; gerçekleştirilen ankete 404 kişi katılmıştır. Katılımcıların önce mutluluk düzeyleri ölçülmüş, ardından bir gruba mutluluk teması içeren, diğer gruba mutluluk teması içermeyen reklam gösterilmiş ve katılımcıların gördükleri reklam üzerinden reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti ölçülmüştür. Ayrıca tüketicinin mutluluk seviyesinin reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti üzerinde açıklayıcı etkisi olup olmadığını anlamak amacıyla katılımcıların mutluluk seviyesi ile reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonucunda, tüketicinin mutluluk seviyesinin reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti üzerinde açıklayıcı etkiye sahip olduğu anlaşılmış; aynı zamanda reklamda kullanılan mutluluk temasının reklam tutumu üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.35408/comuybd.842466
dc.identifier.endpage71en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.issn2147-9771
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.trdizinid1056722
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35408/comuybd.842466
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1056722/mutluluk-temali-reklamlarin-tuketicinin-satin-alma-niyeti-uzerindeki-rolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14627/965
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMutluluk Temalı Reklamların Tüketicinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolüen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files