Mutluluk Temalı Reklamların Tüketicinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü

dc.contributor.author Deniz, Aslı Anıl
dc.contributor.author Tosun, Nurhan
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.available 2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.issued 2022
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp Marmara Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, mutluluk temasının satın alma niyeti oluşturma açısından etkili olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. İrdelenen bir diğer konu ise tüketicinin mutluluk düzeyinin satın alma niyeti oluşturma açısından açıklayıcı etkisi olup olmadığıdır. Bu bağlamda reklam tutumunun ve marka tutumunun da satın alma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Mutluluk kavramını ve mutluluğun reklamla ilişkisini kuramsal boyutta ele aldıktan sonra bu amaç doğrultusunda bir anket çalışması yapılmış; gerçekleştirilen ankete 404 kişi katılmıştır. Katılımcıların önce mutluluk düzeyleri ölçülmüş, ardından bir gruba mutluluk teması içeren, diğer gruba mutluluk teması içermeyen reklam gösterilmiş ve katılımcıların gördükleri reklam üzerinden reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti ölçülmüştür. Ayrıca tüketicinin mutluluk seviyesinin reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti üzerinde açıklayıcı etkisi olup olmadığını anlamak amacıyla katılımcıların mutluluk seviyesi ile reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonucunda, tüketicinin mutluluk seviyesinin reklam tutumu, marka tutumu ve satın alma niyeti üzerinde açıklayıcı etkiye sahip olduğu anlaşılmış; aynı zamanda reklamda kullanılan mutluluk temasının reklam tutumu üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu ortaya çıkarılmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.35408/comuybd.842466
dc.identifier.endpage 71 en_US
dc.identifier.issn 1304-5318
dc.identifier.issn 2147-9771
dc.identifier.issue 43 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 49 en_US
dc.identifier.trdizinid 1056722
dc.identifier.uri https://doi.org/10.35408/comuybd.842466
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1056722/mutluluk-temali-reklamlarin-tuketicinin-satin-alma-niyeti-uzerindeki-rolu
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/965
dc.identifier.volume 20 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Yönetim Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Mutluluk Temalı Reklamların Tüketicinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files