Metaverse Kapsamında Oyun-içi Reklam Uygulamaları: Sandbox Alpha 2 Örneği

dc.contributor.authorGüdüm, Sinem
dc.contributor.authorDoğan, Ece
dc.date.accessioned2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.available2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.issued2022
dc.departmentFenerbahçe Universityen_US
dc.department-tempMarmara Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesien_US
dc.description.abstractGünümüzde üretüketici (prosumer), yeni dijital gelir modelleri ile çevrimiçi kazanç sağlamak için fırsatlar yaratmada katılımcı bir rol üstlenmekte ve ‘Metaverse’ aracılığıyla sanal dünyadaki daldırmalı (immersive) deneyimlere kucak açmaktadır. Bu gelişmelerin yanı sıra Metaverse, üretüketici (prosumer) için çeşitli riskler de barındırmaktadır. Çalışmada, söz konusu risklerin yanı sıra sanal topluluk temelli tüketici davranışları ve Metaverse kapsamında blok zincir teknolojisine dayalı reklam olanakları incelenmiştir. Bu bağlamda, Metaverse üzerinde devam eden SandBox Alpha Test 2, sınırlı bir vaka çalışması olarak ele alınmış ve test yayının ilk gününden son gününe kadar toplanan veriler analiz edilmiştir. Test aşamasındaki oyunda çalışmayan ya da hatalı link gibi teknik sorunlarla karşılaşılması ve sanal platformun çok geniş olması çalışmanın kısıtları olarak verilebilmektedir. Bunları en aza indirmek için, iki araştırmacı çalışmayı hem gündüz hem de gece olmak üzere daha uzun bir süre zarfı boyunca yürütmüştür. Araştırmanın sonucunda SandBox platformunun; NFT pazarlama, Direct 2 Avatar uygulamaları, “oynayarak kazan / earn to play” özelliği ve SandCoin kullanımı çerçevesinde; kullanıcılara güvenilir oyun-içi alışveriş imkanı sağlarken, aynı zamanda da kazanç elde etmelerine imkan verdiği saptanmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.17829/turcom.1121686
dc.identifier.endpage233en_US
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.trdizinid1201412
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17829/turcom.1121686
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1201412/metaverse-kapsaminda-oyun-ici-reklam-uygulamalari-sandbox-alpha-2-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14627/967
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectYazılım Mühendisliğien_US
dc.subjectNanobilim Ve Nanoteknolojien_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMetaverse Kapsamında Oyun-içi Reklam Uygulamaları: Sandbox Alpha 2 Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files