Metaverse Kapsamında Oyun-içi Reklam Uygulamaları: Sandbox Alpha 2 Örneği

dc.contributor.author Güdüm, Sinem
dc.contributor.author Doğan, Ece
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.available 2025-04-11T19:35:00Z
dc.date.issued 2022
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp Marmara Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Günümüzde üretüketici (prosumer), yeni dijital gelir modelleri ile çevrimiçi kazanç sağlamak için fırsatlar yaratmada katılımcı bir rol üstlenmekte ve ‘Metaverse’ aracılığıyla sanal dünyadaki daldırmalı (immersive) deneyimlere kucak açmaktadır. Bu gelişmelerin yanı sıra Metaverse, üretüketici (prosumer) için çeşitli riskler de barındırmaktadır. Çalışmada, söz konusu risklerin yanı sıra sanal topluluk temelli tüketici davranışları ve Metaverse kapsamında blok zincir teknolojisine dayalı reklam olanakları incelenmiştir. Bu bağlamda, Metaverse üzerinde devam eden SandBox Alpha Test 2, sınırlı bir vaka çalışması olarak ele alınmış ve test yayının ilk gününden son gününe kadar toplanan veriler analiz edilmiştir. Test aşamasındaki oyunda çalışmayan ya da hatalı link gibi teknik sorunlarla karşılaşılması ve sanal platformun çok geniş olması çalışmanın kısıtları olarak verilebilmektedir. Bunları en aza indirmek için, iki araştırmacı çalışmayı hem gündüz hem de gece olmak üzere daha uzun bir süre zarfı boyunca yürütmüştür. Araştırmanın sonucunda SandBox platformunun; NFT pazarlama, Direct 2 Avatar uygulamaları, “oynayarak kazan / earn to play” özelliği ve SandCoin kullanımı çerçevesinde; kullanıcılara güvenilir oyun-içi alışveriş imkanı sağlarken, aynı zamanda da kazanç elde etmelerine imkan verdiği saptanmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.17829/turcom.1121686
dc.identifier.endpage 233 en_US
dc.identifier.issn 2630-6220
dc.identifier.issue 41 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 203 en_US
dc.identifier.trdizinid 1201412
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17829/turcom.1121686
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1201412/metaverse-kapsaminda-oyun-ici-reklam-uygulamalari-sandbox-alpha-2-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/967
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject Bilgisayar Bilimleri en_US
dc.subject Yazılım Mühendisliği en_US
dc.subject Nanobilim Ve Nanoteknoloji en_US
dc.subject Film en_US
dc.subject Radyo en_US
dc.subject Televizyon en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Metaverse Kapsamında Oyun-içi Reklam Uygulamaları: Sandbox Alpha 2 Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files