Çocukluk Dönemine Hizmet Veren Öğretmenlerin İlk Yardım Öz Yeterliklerinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Sancı, Yagmur
dc.contributor.author Kablan, Duygu
dc.contributor.author Caner, Melisa
dc.contributor.author Citil, Dilek
dc.date.accessioned 2025-08-10T17:50:11Z
dc.date.available 2025-08-10T17:50:11Z
dc.date.issued 2024
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp Fenerbahçe Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmada çocukluk dönemine hizmet veren öğretmenlerin ilk yardım öz yeterlik düzeyleri ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma verileri 139 öğretmenden Tanıtıcı Bilgi Formu ve İlk Yardım Öz Yeterlik Ölçeği aracılığı ile toplandı. Bulgular: Öğretmenlerin ölçek toplam puan ortalaması 128.338 ± 43.870 olarak belirlendi. Erkeklerin temel ilk yardım özyeterliği puanları (x=50.947), kadınların temel ilk yardım özyeterliği puanlarından (x=44.564) yüksek bulundu (t=2.488; p=0.014<0.05; d=0.474; η2=0.043). Öğretmenlerin ilk yardım eğitimi almış olması, ilk yardım öz yeterlik düzeyini arttırmaktaydı (ß=0.265). Öğretmenlerin ilk yardımcı kimliğine sahip olması, ilk yardım öz yeterlik düzeyini arttırmaktaydı (ß=0.214). Öğretmenlerin ilk yardım bilgisi konusunda kendini yeterli görmesi, ilk yardım öz yeterlik düzeyini arttırmaktaydı (ß=0.165). Sonuç: Öğretmen yetiştirme programlarında teorik ve uygulamalı ilk yardım eğitimlerinin birlikte verilmesi, eğitimin uygulama basamağında kadın öğretmenlerin cesaretlendirilmesi, eğitimlerin sağlık bakanlığı tarafından onaylı güvenilir eğitmenler tarafından verilmesi, çocuklara hizmet verecek öğretmen adaylarına, sağlık bakanlığı onaylı ilk yardımcı kimliği alabileceği eğitim imkanlarının sağlanabilmesi, bu eğitimler sırasında ilk yardım bilgisine ek olarak, ilk yardım öz yeterlik düzeylerinin de geçerliği yapılmış ölçüm araçlarıyla değerlendirilmesi önerilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.46413/boneyusbad.1464714
dc.identifier.endpage 332 en_US
dc.identifier.issn 2687-2145
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 325 en_US
dc.identifier.trdizinid 1295165
dc.identifier.uri https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1464714
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1295165/cocukluk-donemine-hizmet-veren-ogretmenlerin-ilk-yardim-oz-yeterliklerinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1153
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Çocukluk Dönemine Hizmet Veren Öğretmenlerin İlk Yardım Öz Yeterliklerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files