Kadın Sporcuların Twitter ve Haber Kanallarındaki Toplumsal Cinsiyet Analizi

dc.contributor.author Yenilmez, Meltem Ince
dc.contributor.author Çetinkaya, Deniz
dc.contributor.author Sivis, Efe
dc.contributor.author Kantar, Gokmen
dc.contributor.author Ersoz, Gozde
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:37:12Z
dc.date.available 2025-04-11T19:37:12Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fenerbahçe University en_US
dc.department-temp İzmir Demokrasi Üniversitesi,Özel Kuruluş,Fenerbahçe Üniversitesi,Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi,Marmara Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Medyanın kadın sporculara yer verme biçimi ile ilgili, farklı boyutlarda yapılmış çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmaların büyük bir çoğunluğunda, kadın sporcuların medyada erkek sporculara oranla sayıca daha az temsil edildiği ve temsillerin toplumsal cinsiyet içeriğine sahip olduğu ortaya konulmuştur. Birçok araştırmada, erkek sporlarının medyada sunum biçimlerinin hegemonik erkekliği yansıttığı ve kadın sporlarının da bu bağlamda daha az sunulduğu ve önemsizleştirildiği ortaya konulmuştur. Bu çalışmanın amacı, kadın sporcuların yer aldığı haberlerde toplumsal cinsiyet vurgusunu ortaya çıkarmak ve bu haberlerin yazılı basında yer alma sıklığını tespit etmektir. Bu bağlamda oluşturulan hipotezler şunlardır: 1) Kadınların yer aldığı spor haberleri nicelik olarak erkeklerin yer aldığı spor haberlerinden daha azdır 2) Kadınların yer aldığı spor haberlerinin yazılı metinlerinde toplumsal cinsiyet vurgusu vardır 3) Kadınların yer aldığı spor haberlerinin görsel metinlerinde toplumsal cinsiyet vurgusu vardır. Bu çalışmada, kadınların yer aldığı spor haberlerine yer verme sıklığı ile tarzlarındaki farklılıklar göz önüne alınarak inceleme 2020 yılının Aralık ayında sosyal medya hesaplarında yer alan spor haberlerini ve kadın sporcuların yer aldığı spor haberini nitel araştırma yöntemlerinden söylem ve içerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleşmiştir. Çalışmanın Aralık ayında yapılmasının nedeni, bu dönemde birçok kadın voleybolcumuzun başarılara imza atarak sosyal medya hesaplarında haber sayılarının fazla olmasıdır. Çalışma sırasında haber web siteleri ve twitter hesaplarında kadın sporcuların yer aldığı haberlerin yanı sıra diğer spor haberlerinin de tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Kadın sporcuların yer aldığı haberlere yazılı ve görsel olarak içerik analizi uygulanacaktır. İçerik analizinin kullanımı, haberi yazan ve sunanların, bir anlamda üreticilerin anlatmak istediklerinin metin içindeki özelliklerin sayılarak ya da tanımlanarak açığa çıkarılması sürecidir ve bu yöntem, popüler kültürdeki erkeksi bakışın yaygınlığının ortaya konmasında kullanılacaktır. en_US
dc.identifier.endpage 93 en_US
dc.identifier.issn 1301-6229
dc.identifier.issn 2148-0710
dc.identifier.issue 94 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 77 en_US
dc.identifier.trdizinid 1179385
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1179385/kadin-sporcularin-twitter-ve-haber-kanallarindaki-toplumsal-cinsiyet-analizi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1058
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ekev Akademi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyoloji en_US
dc.title Kadın Sporcuların Twitter ve Haber Kanallarındaki Toplumsal Cinsiyet Analizi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files