Kadın Sporcuların Twitter ve Haber Kanallarındaki Toplumsal Cinsiyet Analizi

dc.contributor.authorYenilmez, Meltem Ince
dc.contributor.authorÇetinkaya, Deniz
dc.contributor.authorSivis, Efe
dc.contributor.authorKantar, Gokmen
dc.contributor.authorErsoz, Gozde
dc.date.accessioned2025-04-11T19:37:12Z
dc.date.available2025-04-11T19:37:12Z
dc.date.issued2023
dc.departmentFenerbahçe Universityen_US
dc.department-tempİzmir Demokrasi Üniversitesi,Özel Kuruluş,Fenerbahçe Üniversitesi,Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi,Marmara Üniversitesien_US
dc.description.abstractMedyanın kadın sporculara yer verme biçimi ile ilgili, farklı boyutlarda yapılmış çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmaların büyük bir çoğunluğunda, kadın sporcuların medyada erkek sporculara oranla sayıca daha az temsil edildiği ve temsillerin toplumsal cinsiyet içeriğine sahip olduğu ortaya konulmuştur. Birçok araştırmada, erkek sporlarının medyada sunum biçimlerinin hegemonik erkekliği yansıttığı ve kadın sporlarının da bu bağlamda daha az sunulduğu ve önemsizleştirildiği ortaya konulmuştur. Bu çalışmanın amacı, kadın sporcuların yer aldığı haberlerde toplumsal cinsiyet vurgusunu ortaya çıkarmak ve bu haberlerin yazılı basında yer alma sıklığını tespit etmektir. Bu bağlamda oluşturulan hipotezler şunlardır: 1) Kadınların yer aldığı spor haberleri nicelik olarak erkeklerin yer aldığı spor haberlerinden daha azdır 2) Kadınların yer aldığı spor haberlerinin yazılı metinlerinde toplumsal cinsiyet vurgusu vardır 3) Kadınların yer aldığı spor haberlerinin görsel metinlerinde toplumsal cinsiyet vurgusu vardır. Bu çalışmada, kadınların yer aldığı spor haberlerine yer verme sıklığı ile tarzlarındaki farklılıklar göz önüne alınarak inceleme 2020 yılının Aralık ayında sosyal medya hesaplarında yer alan spor haberlerini ve kadın sporcuların yer aldığı spor haberini nitel araştırma yöntemlerinden söylem ve içerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleşmiştir. Çalışmanın Aralık ayında yapılmasının nedeni, bu dönemde birçok kadın voleybolcumuzun başarılara imza atarak sosyal medya hesaplarında haber sayılarının fazla olmasıdır. Çalışma sırasında haber web siteleri ve twitter hesaplarında kadın sporcuların yer aldığı haberlerin yanı sıra diğer spor haberlerinin de tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Kadın sporcuların yer aldığı haberlere yazılı ve görsel olarak içerik analizi uygulanacaktır. İçerik analizinin kullanımı, haberi yazan ve sunanların, bir anlamda üreticilerin anlatmak istediklerinin metin içindeki özelliklerin sayılarak ya da tanımlanarak açığa çıkarılması sürecidir ve bu yöntem, popüler kültürdeki erkeksi bakışın yaygınlığının ortaya konmasında kullanılacaktır.en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.issue94en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.trdizinid1179385
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1179385/kadin-sporcularin-twitter-ve-haber-kanallarindaki-toplumsal-cinsiyet-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14627/1058
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEkev Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleKadın Sporcuların Twitter ve Haber Kanallarındaki Toplumsal Cinsiyet Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files