Geleneksel Yaşta Olan ve Olmayan Psikoloji Öğrencilerinin Eğitime, Sosyal İlişkilere ve Kariyere İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorÖzkılıçcı, Gökçe
dc.contributor.authorÖzdemir, Petek Akman
dc.contributor.authorKöroğlu, Rukiye
dc.date.accessioned2025-02-10T18:42:40Z
dc.date.available2025-02-10T18:42:40Z
dc.date.issued2024
dc.departmentFenerbahçe Universityen_US
dc.department-tempFenerbahçe Üniversitesi, İstanbul Kent Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı psikoloji lisans öğrencilerinin bölüm ve kariyer tercihleri, üniversitedeki sosyal ilişkileri, akademik güdülenmeleri ve öğrenme süreçlerinin incelenmesidir. Fenomenolojik desenin kullanıldığı bu araştırmada 11'i geleneksel ve 11'i geleneksel olmayan psikoloji öğrencisi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Tematik analizler sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların psikoloji eğitimi kararını almalarında en fazla kişisel ilgi/merak duygusunun etkili olduğunu ve akademik güdülenmelerinin yüksek olduğunu, arkadaş tercihlerinde benzer özelliklerin önemli rol oynadığını; çoğunluğunun eğitim yaşamlarında sorun yaşamadıklarını ve kariyerleri ile ilgili planlamaları olduğunu göstermiştir. Geleneksel yaşta olmayan katılımcıların geleneksel yaştaki katılımcılara göre daha düzenli ve disiplinli çalıştıkları; daha fazla aile yaşamı ile eğitsel sorumlulukları arasında denge kurmak için çabaladıkları ve bilgi edinmeyi psikoloji eğitiminin olumlu yönü olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının psikoloji alanında çalışan uzmanlara, akademisyenlere, kariyer danışmanlarına ve ileride psikoloji eğitimi almak isteyenlere katkı sunması beklenmektedir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.18026/cbayarsos.1422794
dc.identifier.endpage237en_US
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage216en_US
dc.identifier.trdizinid1230510
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18026/cbayarsos.1422794
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1230510/geleneksel-yasta-olan-ve-olmayan-psikoloji-ogrencilerinin-egitime-sosyal-iliskilere-ve-kariyere-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14627/836
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleGeleneksel Yaşta Olan ve Olmayan Psikoloji Öğrencilerinin Eğitime, Sosyal İlişkilere ve Kariyere İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files