Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2025: Neler Değişti? Yenilikçi Bakış Açısının Programlara Yansıması Nasıl Olacak
| dc.contributor.author | Koksal, Eda | |
| dc.contributor.author | Kızıltan, Gül | |
| dc.contributor.author | Garipağaoğlu, Muazzez | |
| dc.contributor.author | Goktas, Zeynep | |
| dc.contributor.author | Karabudak, Efsun | |
| dc.contributor.author | Yıldız, Emine Akal | |
| dc.contributor.author | Isgin-Atici, Kubra | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-10T15:05:13Z | |
| dc.date.available | 2025-12-10T15:05:13Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.description.abstract | Ülkemizde Beslenme ve Diyetetik lisans eğitimi veren programların temel yeterliliklerini belirlemek ve eğitimde standardizasyonu sağlamak amacıyla 2016 yılında Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (BDB-UÇEP) hazırlanmıştır. Bu program, Beslenme ve Diyetetik bölümü müfredatlarının yapılandırılması ve asgari kazanımların sağlanması açısından önemli bir yol haritası olmuştur. COVID-19 pandemisiyle birlikte hız kazanan dijitalleşme süreci, çekirdek eğitim programlarının çağın gerekliliklerine uygun biçimde güncellenmesini zorunlu kılmış, bu kapsamda program tasarımcıları, öğretim elemanları, öğrenciler, mezunlar ve sektör temsilcileri ile geniş katılımlı bir çalışma yürütülerek BDB- UÇEP 2025 hazırlanmıştır. Güncellenen BDB-UÇEP’teki en önemli farklılıklardan birisi, öğrenme kazanımlarının yalnızca temel alan becerileriyle sınırlı kalmayıp “öğrenme becerileri”, “okuryazarlık becerileri”, “yaşam ve kariyer becerileri” gibi yenilikçi yetkinlikleri de kapsayacak şekilde genişletilmesidir. Öğrenme alanları açısından da programın %70’i Sağlık Bilimleri ile Beslenme ve Diyetetik alanına ayrılırken; %30’u bilgi çağı yetkinlikleri, entelektüel, sanatsal ve sportif beceriler, öznel iyi oluş, toplumsal sorumluluk gibi alanlara odaklanacak şekilde yapılandırılmıştır. Ayrıca, eğitim modelinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına yer verilmiş ve aktif öğrenme yöntemleri ön plana çıkarılmıştır. Bu değişikliklerle, mezunların çağın gereksinimlerine uyum sağlamalarının desteklenmesi amaçlanmıştır. Bu derleme makalede, BDB-UÇEP 2016 ile 2025 arasındaki temel farklılıklar karşılaştırılmış; öğrenme kazanımları, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme süreçleri ile mesleki uygulama dersleri açısından yapılan değişiklikler ele alınmış ve gelecekte oluşturulacak BDB-UÇEP’ler için öneriler sunulmuştur. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.33076/2025.BDD.2035 | |
| dc.identifier.issn | 1300-3089 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33076/2025.BDD.2035 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1360562/beslenme-ve-diyetetik-ulusal-cekirdek-egitim-programi-2025-neler-degisti-yenilikci-bakis-acisinin-programlara-yansimasi-nasil-olacak | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14627/1349 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Beslenme ve Diyet Dergisi | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2025: Neler Değişti? Yenilikçi Bakış Açısının Programlara Yansıması Nasıl Olacak | |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication | |
| gdc.description.department | Fenerbahçe University | en_US |
| gdc.description.departmenttemp | Gazi Üniversitesi,Başkent Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Sanko Üniversitesi,Doğu Akdeniz Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,İzmir Katip Çelebi Üniversitesi,Ankara Üniversitesi,Lokman Hekim Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Hasan Kalyoncu Üniversitesi,Erciyes Üniversitesi,İstanbul Medeniyet Üniversitesi,Amasya Üniversitesi | en_US |
| gdc.description.endpage | 179 | en_US |
| gdc.description.issue | 2 | en_US |
| gdc.description.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| gdc.description.scopusquality | N/A | |
| gdc.description.startpage | 170 | en_US |
| gdc.description.volume | 53 | en_US |
| gdc.description.wosquality | N/A | |
| gdc.identifier.openalex | W4414007980 | |
| gdc.identifier.trdizinid | 1360562 | |
| gdc.openalex.fwci | 0.0 | |
| gdc.openalex.normalizedpercentile | 0.35 | |
| gdc.openalex.toppercent | TOP 10% |