Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2025: Neler Değişti? Yenilikçi Bakış Açısının Programlara Yansıması Nasıl Olacak

dc.contributor.author Koksal, Eda
dc.contributor.author Kızıltan, Gül
dc.contributor.author Garipağaoğlu, Muazzez
dc.contributor.author Goktas, Zeynep
dc.contributor.author Karabudak, Efsun
dc.contributor.author Yıldız, Emine Akal
dc.contributor.author Isgin-Atici, Kubra
dc.date.accessioned 2025-12-10T15:05:13Z
dc.date.available 2025-12-10T15:05:13Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Ülkemizde Beslenme ve Diyetetik lisans eğitimi veren programların temel yeterliliklerini belirlemek ve eğitimde standardizasyonu sağlamak amacıyla 2016 yılında Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (BDB-UÇEP) hazırlanmıştır. Bu program, Beslenme ve Diyetetik bölümü müfredatlarının yapılandırılması ve asgari kazanımların sağlanması açısından önemli bir yol haritası olmuştur. COVID-19 pandemisiyle birlikte hız kazanan dijitalleşme süreci, çekirdek eğitim programlarının çağın gerekliliklerine uygun biçimde güncellenmesini zorunlu kılmış, bu kapsamda program tasarımcıları, öğretim elemanları, öğrenciler, mezunlar ve sektör temsilcileri ile geniş katılımlı bir çalışma yürütülerek BDB- UÇEP 2025 hazırlanmıştır. Güncellenen BDB-UÇEP’teki en önemli farklılıklardan birisi, öğrenme kazanımlarının yalnızca temel alan becerileriyle sınırlı kalmayıp “öğrenme becerileri”, “okuryazarlık becerileri”, “yaşam ve kariyer becerileri” gibi yenilikçi yetkinlikleri de kapsayacak şekilde genişletilmesidir. Öğrenme alanları açısından da programın %70’i Sağlık Bilimleri ile Beslenme ve Diyetetik alanına ayrılırken; %30’u bilgi çağı yetkinlikleri, entelektüel, sanatsal ve sportif beceriler, öznel iyi oluş, toplumsal sorumluluk gibi alanlara odaklanacak şekilde yapılandırılmıştır. Ayrıca, eğitim modelinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına yer verilmiş ve aktif öğrenme yöntemleri ön plana çıkarılmıştır. Bu değişikliklerle, mezunların çağın gereksinimlerine uyum sağlamalarının desteklenmesi amaçlanmıştır. Bu derleme makalede, BDB-UÇEP 2016 ile 2025 arasındaki temel farklılıklar karşılaştırılmış; öğrenme kazanımları, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme süreçleri ile mesleki uygulama dersleri açısından yapılan değişiklikler ele alınmış ve gelecekte oluşturulacak BDB-UÇEP’ler için öneriler sunulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.33076/2025.BDD.2035
dc.identifier.issn 1300-3089
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33076/2025.BDD.2035
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1360562/beslenme-ve-diyetetik-ulusal-cekirdek-egitim-programi-2025-neler-degisti-yenilikci-bakis-acisinin-programlara-yansimasi-nasil-olacak
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1349
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Beslenme ve Diyet Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Beslenme ve Diyetetik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2025: Neler Değişti? Yenilikçi Bakış Açısının Programlara Yansıması Nasıl Olacak
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Fenerbahçe University en_US
gdc.description.departmenttemp Gazi Üniversitesi,Başkent Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Sanko Üniversitesi,Doğu Akdeniz Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,İzmir Katip Çelebi Üniversitesi,Ankara Üniversitesi,Lokman Hekim Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Hasan Kalyoncu Üniversitesi,Erciyes Üniversitesi,İstanbul Medeniyet Üniversitesi,Amasya Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 179 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 170 en_US
gdc.description.volume 53 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.openalex W4414007980
gdc.identifier.trdizinid 1360562
gdc.openalex.fwci 0.0
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.35
gdc.openalex.toppercent TOP 10%

Files