Militarist Eğilimlerin Askeri Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi

dc.contributor.author Uzman, Ali Çağan
dc.contributor.author Tosun, Nurhan
dc.date.accessioned 2025-04-11T19:35:44Z
dc.date.available 2025-04-11T19:35:44Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Bu çalışma, bireylerin militarist eğilimlerinin, askeri reklamlara yönelik tutumları üzerindeki potansiyel etkisini detaylı bir şekilde incelemektedir. Türkiye'nin sahip olduğu köklü askeri tarihi ve kültürü göz önüne alındığında, askeri reklamların ve bu reklamlara karşı oluşan tutumların, toplumsal ve kültürel dinamiklerle nasıl etkileşime girdiği önemli bir sorunsaldır. Araştırmada, katılımcılara yüz yüze bir anket uygulanarak militarist tutumları belirlenmiştir. Bu aşamadan sonra, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin 2023 yılında resmi YouTube hesabında yayınladığı \"Önce Vatan\" adlı reklam videosu katılımcılara izletilmiştir. Video izlendikten sonra, militarist eğilimlerin bu reklama nasıl bir etkisi olduğunu anlamak için bir tutum ölçeği kullanılarak katılımcıların reklama ilişkin görüşleri alınmıştır. Anket sonuçlarının değerlendirilmesi amacıyla öncelikle militarist eğilimlerle askeri reklama yönelik tutum arasındaki ilişkinin varlığını ve şiddetini belirlemek için korelasyon analizi yapılmış, anlamlı bir ilişkinin tespit edilmesinin ardından militarist eğilimin alt faktörlerinin askeri reklama yönelik tutum üzerindeki etkisini analiz etmek için çoklu regresyon metodu kullanılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda, militarist eğilimlerin, askeri reklamlara yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu ortaya koyulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.31123/akil.1368804
dc.identifier.issn 1304-3846
dc.identifier.issn 2619-9718
dc.identifier.uri https://doi.org/10.31123/akil.1368804
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1221237/militarist-egilimlerin-askeri-reklamlara-yonelik-tutuma-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14627/1006
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Akdeniz İletişim en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.title Militarist Eğilimlerin Askeri Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Fenerbahçe University en_US
gdc.description.departmenttemp Beykoz Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 93 en_US
gdc.description.issue 43 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 67 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 1221237

Files