Militarist Eğilimlerin Askeri Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi

dc.contributor.authorUzman, Ali Çağan
dc.contributor.authorTosun, Nurhan
dc.date.accessioned2025-04-11T19:35:44Z
dc.date.available2025-04-11T19:35:44Z
dc.date.issued2023
dc.departmentFenerbahçe Universityen_US
dc.department-tempBeykoz Üniversitesi,Fenerbahçe Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışma, bireylerin militarist eğilimlerinin, askeri reklamlara yönelik tutumları üzerindeki potansiyel etkisini detaylı bir şekilde incelemektedir. Türkiye'nin sahip olduğu köklü askeri tarihi ve kültürü göz önüne alındığında, askeri reklamların ve bu reklamlara karşı oluşan tutumların, toplumsal ve kültürel dinamiklerle nasıl etkileşime girdiği önemli bir sorunsaldır. Araştırmada, katılımcılara yüz yüze bir anket uygulanarak militarist tutumları belirlenmiştir. Bu aşamadan sonra, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin 2023 yılında resmi YouTube hesabında yayınladığı \"Önce Vatan\" adlı reklam videosu katılımcılara izletilmiştir. Video izlendikten sonra, militarist eğilimlerin bu reklama nasıl bir etkisi olduğunu anlamak için bir tutum ölçeği kullanılarak katılımcıların reklama ilişkin görüşleri alınmıştır. Anket sonuçlarının değerlendirilmesi amacıyla öncelikle militarist eğilimlerle askeri reklama yönelik tutum arasındaki ilişkinin varlığını ve şiddetini belirlemek için korelasyon analizi yapılmış, anlamlı bir ilişkinin tespit edilmesinin ardından militarist eğilimin alt faktörlerinin askeri reklama yönelik tutum üzerindeki etkisini analiz etmek için çoklu regresyon metodu kullanılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda, militarist eğilimlerin, askeri reklamlara yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu ortaya koyulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.31123/akil.1368804
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.issn1304-3846
dc.identifier.issn2619-9718
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.trdizinid1221237
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31123/akil.1368804
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1221237/militarist-egilimlerin-askeri-reklamlara-yonelik-tutuma-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14627/1006
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleMilitarist Eğilimlerin Askeri Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files