Browsing by Author "Karaman, Özen Esra"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Case Report of Rare Tissue Injury and Left Arm Dislocation After Incorrect Blood Pressure Measurement During Clinical Practice(2023) Karaman, Özen Esra; Altıparmak, Yüksel DuyguIn midwifery education based on theoretical and practical foundations, students encounter midwifery profession education which based on for the first time in the Basic Clinical Skills in Midwifery Course. The aim of the Basic Clinical Skills in Midwifery Course is to help students understand the basic philosophy of midwifery and the role of the midwife in the health system, and to provide the student with knowledge, skills and attitudes about the basic concepts, principles and methods in midwifery care. In the Basic Clinical Skills in Midwifery Course, students are offered learning methods that will enable them to develop behaviors in the cognitive, affective and psychomotor domains. In this context, the course is carried out in skill development laboratories and clinical environments, after the lecturer in the classroom explains the basic concepts, the health system and midwifery, the protection and development of health, the fulfillment of physiological care needs, and the demonstration of the skills related to the psychomotor domain. Clinical practices are an indispensable element of midwifery education. The Midwifery Basic Clinical Skills Course has a very important place in clinical skills training, as students experience the hospital environment for the first time in their education life and experience midwifery practices for the first time on real patients. The aim here is to discuss a case that can be experienced after the correct application of vital sign measurement techniques and erroneous measurement.Article Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları(2022) Başoğlu, Yaren; Yıldız, Nazende Korkmaz; Karaman, Özen EsraAmaç: Bu çalışma ebelik öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve sıklıklarının, mesleğe bakış açılarının, sosyal çevreden etkilenme durumlarının değerlendirilmesi amacıyla planlandı. Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı tipteki bu araştırmada veriler 19 soruluk “Öğrenci Bilgi Formu” ile online ortamda gönüllü olan 126 ebelik öğrencisi ile yapıldı (N=260). Verilerin analizinde tanımlayıcı istatiksel yöntemler kullanıldı. Bulgular: Ebelik öğrencilerinin çoğunluğu sosyal ağlara akıllı telefonlardan erişiyor (%99.2) ve sosyal medyayı 3 yıl ve üzeri süredir (%84.1), günde 2-3 saatini ayırarak ve genellikle “arkadaşları ile sohbet etmek” amacıyla ve “Whatsapp” hesabını kullanıyordu. Öğrenciler ebelik ile ilgili yapılan sosyal medya eğlencelerinden rahatsızdı ve “toplum yargıları”ndan dolayı mesleğin olumsuz bir imaja sahip olduğunu düşünüyordu. Ebelik öğrencilerinin çoğu sosyal medya kullanımının mesleki örgütlenmeye olumlu etkisi olacağını bildirdi. Sonuç: Ebelik mesleğinde toplum yargılarının değiştirilmesi, gelecekte iyi bir konuma gelebilmesi ve mesleki örgütlenmenin artması için sosyal medyanın bilinçli kullanımın eğitimle desteklenmesi önerilebilir.Article The Effect on Birth Pain and Process of the Freedom of Movement in the First Stage of Labor: a Randomized Controlled Study(2022) Yıldız, Hatice; Karaman, Özen EsraObjective: To determine the effect of freedom of movement implemented in the dilatation stage, which is the first stage of labor, on the labor process in pregnant women who will give their first birth. Methods: This study was designed as a randomized controlled trial. The study consisted of 70 primiparous women, including 35 in the study group (SG) and 35 in the control group (CG). Freedom of movement was provided to the study group in the first stage of labor. Data were collected using a Personal Information Questionnaire, a Labor Assessment Form, and the Visual Analog Scale (VAS) for perceived pain. Results: The SG was observed to be walking when dilatations were 4-7 cm and mostly squatting when 8-10 cm (94.2%). The level of effacement, frequency of contraction, and descent of the fetal head were faster (pArticle Türk Annelerinin Emzirme Deneyimleri; İlk Altı Ay Sadece Anne Sütü Verme, Emzirmeye İki Yıl Devam Etme ve Sütten Kesmede Geleneksel Yöntemleri Kullanma(2021) Çevik, Esra; Karaman, Özen Esra; Aslantekin, FilizAmaç: Bu araştırma, ilk altı ay sadece anne sütü ile iki yıl ve sonrasına kadar emzirme ve annelerin sütten kesmede kullandıkları geleneksel yöntemleri belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışma, Google çevrimiçi anketleri kullanılarak 6-36 aylık çocuklarda emzirme süreçleri ve geleneksel sütten kesme yöntemleri ile ilişkili faktörleri belirlemek için planlandı (N=1091). Bulgular: İlk 6 ay sadece anne sütü ile beslememe (EBF) sezaryen ile doğum yapan annelerde 1.98 kat, 2 ve daha fazla çocuğu olanlarda 2.36 kat ve doğum yapanlarda 29.64 kat ve kız bebeği olanlarda, geleneksel yöntem kullananlarda daha düşük bulundu. İki yıla kadar emzirme oranı kız bebeği olan annelerde 2.21 kat, emzirme için yakın akrabalarından destek alan annelerde 18.75 kat daha düşüktü. İlk 6 ayda emzirmeyi bırakma uygulaması yapmayanlarda emzirmeyi durdurmak için geleneksel yöntemlerin kullanımı 35.69 kat daha fazlaydı. Sonuç: Annelerin emzirmeyi durdurmak için geleneksel yöntemler kullandıkları belirlendi.