1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Arkan, Nil"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    “Barış Akarsu Merhaba” Filminin İzlerkitle Üzerindeki Etkisinin Duygu Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi
    (2023) Arkan, Nil
    Sosyal medya, bireylere, fikirlerini ifade edebilmeleri, belirli konularda bilgi ve fikir alışverişi yapabilmeleri imkanı sağlamaktadır. Günümüzde sosyal medya forum sayfalarının, tartışma sitelerinin artmasıyla birlikte, sosyal medyanın iki yönlü bir iletişim şekli oluşunun sonucu olarak kamuoyunun belirli konulardaki duygu ve düşünceleri çeşitli yöntemlerle saptanabilmektedir. Sinema da bu konulardan biridir ve vizyondaki veya dijital video platformlarındaki filmler hakkında insanların ne düşündüğü tespit edilip değerlendirilebilmektedir. Bu çalışmada, 2022 yılında vizyona giren “Barış Akarsu Merhaba” filminin, duygu analizi yöntemi kullanılarak izleyicinin film hakkındaki duygu ve düşüncelerinin değerlendirmesi yapılacaktır. Duygu analizi yöntemi kullanılarak yapılacak olan araştırmada değerlendirme sınırlılıkları kapsamında platform olarak Ekşi Sözlük seçilmiştir. Araştırmanın Ekşi Sözlük ile sınırlandırılmasının nedeni Türkiye’de sözlük tabanlı platformlar arasından en çok bilinen ve en sık ziyaret edilen platform olmasıdır (SimilarWeb, 2022). Aynı zamanda, içeriklerin kısa ve yazı formatında olması nedeniyle bu platform tercih edilmiştir. Araştırmada, izleyicilerin film hakkında olumlu, olumsuz ve nötr görüşleri ile bu görüşlerin alt başlıkları nedenleri ile analiz edilecektir. Analiz sonucunda, kullanıcıların büyük çoğunluğunun film hakkında olumsuz değerlendirmede bulunduğu, bu olumsuz değerlendirmelerden en yüksek oranın ‘yapım’ alt başlığına ait olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda, özellikle Türkiye’de çok fazla biyografi türünde film yapıldığı ve kişilerin artık izlememeyi tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca, oyunculuğun çok beğenilmesine rağmen filme konu olan gerçek kişinin, filminin yapılmasının gereksiz olduğu ve bunun maddi çıkar kaygısı taşıdığı sonucuna varılmıştır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Türkiye’de Cumhuriyetin Getirdiği Değişimlerin Müzikal Anlatısı: Ateş Üstünde Yürümek (1991) Filmi Örneği
    (2023) Arkan, Nil
    Sanatta ve sinemada tür kavramı yıllardır bilinen ve tanınan bir olgudur. Kapitalizm ve tecimsel yaklaşımın hakim olduğu Hollywood’un oluşumuyla birlikte, film türleri oluşmuş ve dünyaya yayılmıştır. Türk sinemasında da tarihinden itibaren tür denemeleri yapılmıştır. Bu türlerden biri de müzikal film türüdür. Müzikal film türü her zaman için popülerliğini koruyan ve izleyici bulan, eğlenceli, müzikli, danslı bir tür olarak bilinmektedir. Türk sinema tarihinde “Tiyatrocular Dönemi” olarak geçen ve Muhsin Ertuğrul’un tek adam olduğu dönemde denenen türlerden biri de müzikal film türüdür. Bu çalışmada, Kurtuluş Savaşı’nın kazanılması ve Cumhuriyet’in ilan edilmesiyle başlayan yılların konu edildiği, bir müzikal film olan “Ateş Üstünde Yürümek” filmi nitel araştırma yöntemi kullanılarak incelenecektir. Desen olarak, betimsel veri analizi, veri toplama araçları olarak, alan yazın ve doküman (film) kullanılmıştır. Araştırmada birincil kaynaklar ve bunlardan yola çıkılarak yayınlanan çalışmaların incelemesi ve görsel doküman incelemesi yoluyla filmdeki görsel ve anlamsal verilerin toplanması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen dokümanlara göre tekli durum çalışması yönteminden yararlanılmıştır.