Browsing by Author "Alan, Handan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation - WoS: 25I'm a Hero, but Horizontal Ellipsis : an Evaluation of Depression, Anxiety, and Stress Levels of Frontline Healthcare Professionals During Covid-19 Pandemic in Turkey(Wiley, 2021) Harmancı Seren, Arzu Kader; Eskin Bacaksiz, Feride; Tiryaki Sen, Hanife; Taskiran Eskici, Gulcan; Gumus, Emel; Harmanci Seren, Arzu K.; Hemşirelik BölümüPurpose It was aimed to evaluate depression, anxiety, stress symptoms of health professionals during the COVID-19 pandemic and to reveal the risk factors. Design and Methods Four hundred and sixteen professionals participated in this study. Data were collected online by Depression-Anxiety-Stress Scale. Findings A statistically significant, positive relationship was determined between professionals' perceptions of COVID-19 risk and scale scores. Practice Implications The professionals involved in the struggle against the COVID-19 have high levels of depression, anxiety, stress. It is recommended to revise the content to enable individuals to increase skills in coping with similar situations and to take measures to protect their health.Article Investigating Nurses and Nurse Managers Experiences During the COVID-19 Pandemic: A Phenomenological Study(2024) Bacaksız, Feride Eşkin; Seren, Arzu Kader Harmancı; Güngör, Serkan; Bilgin, Osman; Baykal, Ülkü; Alan, HandanGiriş: Türkiye, ‹1.000 kişiye düşen hemşire sayısı› açısından OECD ülkeleri arasında sonuncuya yakın sırada yer almaktadır. Hemşireler ve hemşire yöneticiler zaten pandemi öncesi normal dönemlerde zor şartlar altında özveriyle hizmet veriyorlardı ve bu pandemi döneminde daha da zorlaştı. Bu nedenle hemşirelerin ve hemşire yöneticilerin pandemi sürecindeki deneyimlerinin araştırılması gelecekteki olası pandemilere karşı hemşirelik bakımında iyileştirme yapılması açısından önemlidir. Amaç: Bu çalışma, hemşirelerin ve hemşire yöneticilerin COVID-19 pandemisi sırasındaki deneyimlerini araştırmayı amaçlamıştır. Yöntem: Araştırmada fenomenolojik nitel yaklaşım kullanılmıştır. Örneklemi, COVID-19 pandemisi sırasında çalışan 14 yönetici hemşire ve 14 hemşire oluşturmuştur. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak sesli ve görüntülü görüşme yapılarak çevrimiçi olarak toplanmıştır. Bulgular, nitel araştırmaları raporlamak için birleştirilmiş kriterlere dayalı olarak rapor edilmiştir. Bulgular: Verilerin analizinin ardından, Türkiye’deki hemşire yönetici ve hemşirelerin COVID-19 zorluklarına ve deneyimlerine yönelik tutumları üç temaya ayrılmıştır: “İletişim ve İş birliği”, “Eğitim/Gelişim” ve “Çalışma Koşulları/Çevre”. Sonuç: Araştırma, hemşire yöneticilerin iletişimi kolaylaştırmak, hemşirelerin eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve personel hemşirelerin çalışma koşullarını iyileştirmek için büyük çaba sarf ettiği sonucuna varmıştır. Araştırma ayrıca, hemşire yöneticilerin hassas ve samimi yaklaşımlarının hemşirelerin dayanıklılığını artırdığını buldu. Hemşire yöneticilerin yönetim becerileri ve hemşirelerin pandemi sürecindeki deneyimleri, gelecekte ortaya çıkabilecek pandemi ve benzeri afetler in etkili bir şekilde yönetilmesi için değerli bilgiler ve kanıtlar sunmaktadır.